Tuesday, January 25, 2011

Hari paling bahagia dalam Hidupkuuuu.....



Inilah masa dalam hidup ni, yang paling dinanti2kan oleh setiap orang di mka bumi ini...
Bak kata orang kita sgt bertuah untuk berkahwin dengan org yg pling kita syg.. ada juga org yg terpaksa kahwin dgn orang yg tidak pernah disayangi atau mungkin juga ada orang yg tidak pernah merasa nikmat berkahwin.. alangkah indahnye bgi aku sbb aku trglong dlm glongan prtama yg aku katakan tdi.. hehehe. Kpada pmbaca blog, klu dah ada pluang brkawin tu, jgn lmbat2kan, bole aku gi mkn nasi minyak umah korg..hahaha

pada khamis 27hb may, jantung aku da berdegup kencang. mna x nye, esok aku dah akan mnjadi hakmilik orang lain slain kluarga aku.. sblum ni mak abah aku yg jaga, tpi keesokan harinye, aku akan idup dgan brumah tgga... Mlm tu,inai dah pown tersemat di jari jemri ak n aku dah pown bersiap sedia untk mempersembahkn dri ak nie kedapa si dia pd esok arinya....hehe....mula la aku xbole tido, pkir mcm2 la..tmbah2 plak pihak lelaki bertolak dri perlis mlm tu.lagila aku risau kut2 ape2 yg xdingini berlaku, mana la kita tau, jodoh dn prtmuan di tgn tuhan. kat suratkhabar pun, byk brita psl ajal sblum nikah ni... tpi smuanya slamat smpai dlm pkul 10 pg ari jumaat keesokan harinye...



Pada pg jumaat yg mulia lgi penuh berkat ini,dlm beberapa jam lgi majlis akad nikah akn di mula kn,ati ak nie mcm jntung nk gugr,berdebr-debar lg untk menunggu lafaz akad niah oleh si dia yg akn menjdi suami ak dlm beberapa jam lg.. Sementra itu,mak andam dtg untk makeupkn ak.. dengan kahadran mak andam yg bnyak bercolteh time makeup,kurang sedikt gementar ak nie.. hehehe..

majlis akad nikah akn di adakn lpas waktu asar,kini hanya menunggu saat rombongan lelaki dtg ke rumah.. tok kadi,bilal,saksi n rombongan lelaki sudah pown memenuhi rumah,sekarng hanya tingal lafaz akad nikah jer,ceh,,x sbr btl ak nie.. hehehehe,mak memanggilak untk kuar dri blik krana akad nikah akn berlangsung sekarng.. dengan sekali lafaz shja ak sudah sah menjdi istri n menjdi hak mutlak kepada insan yg bernama Izrul Ashraf...







Setelah smua debaran selesai,kni hanya menunggu mlm plak. (bkn mlm pertama lg tau...hihi) Bg adat owng mlka,sarung lintang adalah perkara wajib yg penggantin akn pkai.. Dah lama ak idam2 kn nk pkai benda nie,slalo tgk sedara2 ak jer pkai,kni giliran ak plak nk pkai. hehe,pada mlm too,ak memkai 2 pasang bju,iaitu bju india n sarung lintng.. pehhhhhhhh,dah mcm karisma kapor ak nie,husbnd plak dah mcm salman khan.. hahaha.. bkn seng nk pkai bju2 cmni.. time kawin lah bru dpt merasa.. hehe








Inilah gmbr pakaian sarung lintang,berat sanggul nie 3kg.. brat sehhh,dah lah ak nie kecik,pkai plak sarung lintang 3kg pnyer,skit lah jgak kpla ak nie... x than ak nk bwak,tp ak stay apy.. bkn senag nk pkai bnda nie.. secra x langsung blh lah perkenal kn adat ini kpda phak lelki dan tetamu luar mlka yg hadir dlm majlis ini...

Nantikan smbungan majlis ini pd majis persandingan pda esok ari nya....

1 comment:

  1. Salaam, boleh tahu tak dari mana boleh saya dapatkan sarung lintang mcm tuh? ke ada mak andam yg saya boleh call?

    terima kasih!

    ReplyDelete